Süti beállítások

225/45R17 Téli gumi

D C 72
225/45R17 V INF-049 XL Infinity téli gumi
C C 72
225/45R17 H WINTERSAFE 2 Nordexx téli gumi
D C 72
225/45R17 H EW66 Evergreen téli gumi
C C 72
225/45R17 V S210 XL Rotalla téli gumi
D C 72
225/45R17 V FSR901 XL Fortune téli gumi
D C 71
225/45R17 V WINTER HP XL FP Kelly téli gumi
D C 72
225/45R17 H Polaris 5 FR Barum téli gumi
D B 72
225/45R17 H GitiWinter W1 Giti téli gumi
D B 69
225/45R17 H Winguard Sport2 XL Nexen téli gumi
C B 69
225/45R17 H Krisalp HP3 XL Kleber téli gumi
Tételek: 1 - 30 / 73 (3 oldal)

Hogy igazodjunk el a 225 45 r17 téli gumi kínálatban?

Nagy a piac, sok abroncsgyártó kínál 225 45 r17 téli gumikat. Sokszor nem is olyan könnyű eligazodni ebben a kínálatban, sok a kérdés vásárlás előtt. Érdemes megnézni, hogy mit mutatnak az egyes teszteredmények, de az is számít, hogy milyen autóra keresünk téli gumit. A méreten kívül, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy az abroncs 225 milliméter széles, ehhez képest az oldalfal magassága 45 százalék, míg az átmérője 17 hüvelyk, számít az is, hogy milyen életkorú az autónk és hogy milyen a teljesítménye, valamint hogy használjunk.

Téli gumi kategóriák 225 45 r17 méretben

Sokan gyártanak ma téli gumit, egyes márkák ismertek, másokról nem sokat hallani. A prémium abroncsok a legdrágábbak és minőségben is ezek a legjobbak. Ilyen márkák például a Pirelli, a Continental, a Michelin, a Goodyear vagy épp a Dunlop. Őket a középkategóriás abroncsok követik, mint amilyen a Hankook vagy a Fulda. Végül vannak kifejezetten olcsó, úgynevezett budget kategóriás abroncsok is, sok esetben pedig ezekről nem is hallunk, sok kínai gyártó nem költ reklámra, marketingre, ez is az oka annak, hogy ilyen alacsony áron tudják kínálni a termékeket.

Az Autobild 2019-ben tesztelte a téli gumikat ebben a méretben, egész pontosan a havas és a nedves úton való féktávolságot vizsgálták meg. 53 abroncsot teszteltek, a legjobb pedig a Bridgestone Blizzak LM-005 lett, ami 2021-ben is több teszten győzedelmeskedett, így az AutoMotorSport és az Auto Express tesztjén is első lett. Ami nem is csoda, hiszen ez a téli gumi valóban kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Az abroncs címkéje is árulkodik erről a jó teljesítményről, a nedves úton való kezelhetőséget nézve az A-minősítést, tehát a legjobbat kapta meg. A NanoPro-Tech technológia révén jól tapad a kanyarokban és jól fékezhető a nedves úton. A futófelületen oldalirányú barázdák javítják a tapadást és az érintkezési felületet fékezéskor és kanyarodáskor egyaránt. Háromdimenziós lamellák gondoskodnak továbbá a jobb tapadásról nedves úton, a hosszanti mintaárkok pedig a vízelvezetésben vesznek részt.

A második helyen a Goodyear UltraGrip Performance+ végzett, kiemelkedően jól teljesített a havas úton való fékezéskor. Futófelületi keverékét gyantával keverték, ennek segítségével csökken a deformáció és nő az alakvisszanyerés. Ezen kívül a rugalmasság is garantált alacsony hőmérsékleten. A teljesítmény mellett a kényelem is fontos szempont volt ennél az abroncsnál, így egyes méretekben defekttűrő változatban is kapható. Ami azt jelenti, hogy defekt esetén sem kell azonnal abroncsot cserélni. Ezen kívül pedig a SoundComfort technológia gondoskodik arról, hogy csendes legyen a vezetési élmény, az utastér belső zajszintje 50 százalékkal csökkent.

A bronzérmet a Michelin Alpin 6 szerezte meg, ami egész élettartama alatt ugyanolyan jó teljesítményt nyújt. Kiegyensúlyozott a teljesítménye, havas, jeges és nedves úton egyaránt, jól kanyarodik, jól fékezhető és egyenes úton is stabil. A magas kopásállóságról a Contact Patch technológia gondoskodik, ami az abroncsnyomást és a hőt jobban szétoszlatja, így hozzájárulva az egyenletes és lassú kopáshoz.

225 45 r17 téli gumi, kiegyensúlyozott teljesítménnyel

Az Autobild csak a nedves és a havas úton való fékezhetőséget vizsgálta a teszten. Ezek valóban fontosak, de a száraz úton való kezelhetőség is számít, mint ahogy az is, hogy milyen az abroncsok zajszintje és kopásállósága, valamint hogy mennyire üzemanyag-hatékony választás egy téli gumi. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy milyen kritériumok szerint választ abroncsot, hogy melyek azok a szempontok, amik számítanak. Ha például a száraz úton való kezelhetőséget nézzük, akkor a Michelin Alpin 6 igazán jó választás lehet, csakúgy, mint a Bridgestone Blizzak LM-005, és a Continental WinterContact TS 860. Az alacsony zajszint nagymértékben hozzá tud járulni a vezetési élményhez, ebben pedig szintén a Bridgestone abroncsa nyújt kiemelkedőt, de jó választás lehet a csendes Goodyear UltraGrip Performance+ és a Nokian WR Snowproof is.

Költségszempontból tudatos választás a Michelin Alpin 6, ami tartós és üzemanyaghatékony is egyben, de ilyen szempontból nézve a Fulda Kristall Control HP2, a Nokian WRD4 és a Goodyear UltraGrip Performance+ is kiváló abroncsok.

Amikor téli gumit veszünk, a méreten kívül figyeljünk az egyéb jelölésekre is. Így nézzük meg azt, hogy milyen az abroncs súlyindexe és sebességindexe és azt is, hogy valóban téli gumiról van-e szó. Ha azt látjuk egy abroncson, hogy M+S, az még nem jelenti azt, hogy téli gumiról van szó. Ez a sár és hó rövidítése, ennek a jelzésnek a használatáról minden gyártó maga dönt. Nem így a 3PMSF, azaz három hegycsúcs, hópihe jelölésről, ami a hivatalos téli gumikat jelöli. Ehhez szigorú tesztelésen kell átmenniük az abroncsoknak és ha ezen jól teljesítenek, akkor válnak hivatalosan is téli abronccsá. Igaz ez a 225 45 r17 téli gumi esetében is.